Sunday, June 5, 2016

Ministarstvo prosvjete unaprijedilo 120 nastavnika

Institut za vladavinu prava (IVP) je sproveo analizu o unaprijeđenju nastavnika u viša zvanja u obrazovnom sistemu Crne Gore sa zaključkom da je neophodno transparentnije sprovoditi taj postupak i sa širim krugom predlagača.

Sistem viših zvanja predviđa četiri stepena u koja nastavnici mogu napredovati: nastavnik-mentor, nastavnik-savjetnik, nastavnik- viši savjetnik i nastavnik- istraživač.

Dok je u 2015. Ministarstvo prosvjete unaprijedilo tek 17 nastavnika u viša zvanja, u 2016. je unaprijeđeno 120 nastavnika.

U 2016. u predškolskim ustanovama u Crnoj Gori je unaprijeđeno 27 nastavnika, u osnovnim školama 52 nastavnika, a u srednjim stručnim školama i gimnazijama 41 nastavnik.

U 2016. u zvanje nastavnik- mentor unaprijeđeno je 65 nastavnika, u zvanje nastavnik- savjetnik 26 nastavnika, u zvanje nastavnik- viši savjetnik 23 nastavnika i u zvanje nastavnik- istraživač sedmoro nastavnika.

Najviše unaprijeđenih nastavnika u 2016. je sa teritorije opštine Nikšić, njih 28, odnosno 23% od ukupnog broja unaprijeđenih nastavnika.

Zabrinjavajuć je podatak da je sa teritorije Podgorice, koja broji najviše prosvjetnih radnika, unaprijeđeno tek šesnaestoro nastavnika, odnosno tek 13% od ukupnog broja unaprijeđenih.

U Cetinju je unaprijeđeno 16 nastavnika, u Baru 12, u Beranama 11, u Bijelom Polju 10, u Rožajama 5, u Tivtu 4, u Herceg Novom, Danilovgradu i Budvi po tri nastavnika, u Bijeloj, Mojkovcu i Ulcinju po 2 nastavnika, u Plavu, Plužinama i Kolašinu po jedan nastavnik.

IVP smatra da je neophodno proširiti krug onih koji mogu predlagati nastavnike u viša zvanja, pa pored nastavničkog i stručnog vijeća, direktora i nastavnika, da to mogu da budu savjet roditelja, profesionalna udruženja nastavnika, kao i njihovi aktivi. 

Dodjeljivanje viših zvanja nastavnicima ima za cilj da podstakne profesionalni razvoj nastavnika i da rad najboljih nastavnika bude prepoznat i priznat. Time se podstiče i unapređuje kvalitet vaspitno- obrazovnog rada u školskom sistemu.


Preporuka IVP-a je da je neophodno objaviti izvještaj sa pojedinačnim obrazloženjem za svakog nastavnika koji je unaprijeđen kako bi procedura unaprijeđenja bila transparentna a javnost bila sigurna da se unaprijeđenje vrši po unaprijed utvrđenim pravilima. 

No comments:

Post a Comment